استفاده از هوش مصنوعی در ایزی‌جت: چگونه AI پروازها را بهتر مدیریت می‌کند

استفاده از هوش مصنوعی در ایزی‌جت: چگونه AI پروازها را بهتر مدیریت می‌کند

استفاده از هوش مصنوعی در ایزی‌جت و مرکز کنترل جدید ایزی‌جت به تیم‌های عملیاتی این شرکت هواپیمایی اجازه داده است تا پروازها را بهتر مدیریت کنند.

ایزی‌جت اعلام کرده است که پرسنل مستقر در مرکز کنترل یکپارچه نزدیک فرودگاه لوتون، بدفوردشایر، به ابزار هوش مصنوعی تولیدی به نام جت‌استریم (Jetstream) دسترسی دارند. این ابزار به آنها کمک می‌کند تا مشکلات مربوط به خلبانان و خدمه روی زمین را سریع‌تر حل کنند.

مدیر اجرایی ایزی‌جت، یوهان لوندگرن، گفت که امکانات جدید درست به موقع برای تابستان آماده شده است. ادعا شده است که هوش مصنوعی نیازهای خدمه آماده به کار را پیش‌بینی می‌کند و بهترین گزینه‌های خدمه را برای هر عملیات پیشنهاد می‌دهد.

بیش از ۲۵۰ نفر در مرکز کنترل کار می‌کنند و برنامه روزانه حدود ۲ هزار پرواز ایزی‌جت را مدیریت می‌کنند. مسئولیت‌های آنها شامل برنامه‌ریزی مسیرها، تخصیص خلبانان و خدمه کابین، تنظیم نگهداری هواپیما و ارتباطات با مسافران است.

آقای لوندگرن گفت که کارکنان اکنون می‌توانند از یک مرکز مدرن و سفارشی بهره‌مند شوند. او گفت: "در ایزی‌جت، ما از اوایل به پتانسیل داده‌ها برای بهبود تجربه مشتری و کارآیی عملیاتی که می‌تواند به ما در ارائه تجربه پرواز بهتر برای مشتریان، خدمه و خلبانان کمک کند، پی بردیم."

"و در حالی که همیشه نمی‌توانید آن را ببینید، فناوری در حال حاضر در هوا و روی زمین در حال کار است و به ما کمک می‌کند تا دقیقاً بدانیم که برای مسیرهای خاص به چه غذا و نوشیدنی نیاز داریم."

او گفت که هوش مصنوعی به کاهش ضایعات غذا، کمک به تصمیم‌گیری‌های پیش‌بینی نگهداری و انتخاب هواپیمای مناسب برای مطابقت با تقاضا کمک می‌کند. آقای لوندگرن افزود: "ما به سرمایه‌گذاری و تعمیق دانش و استفاده از هوش مصنوعی ادامه می‌دهیم."

اشتراک گذاری

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا
هوش‌پدیا